.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دانشجويان در محضر رهبر انقلاب چه گفتند؟

مراسم افطاری رهبر انقلاب با دانشجویان امسال نیز در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم، نماینگان تشکل‌های دانشجویی اظهارات خود را مطرح و سپس رهبر انقلابی بیانات خود را عنوان کردند.

از نکات قابل توجه اظهارات دانشجویان در افطاری امسال، صراحت ویژه در طرح مطالبات بود؛ مطالباتی که بخش عمده آن حول برخورد با عوامل اصلی فتنه‌های اخیر از جمله خاتمی و موسوی، رفتار و یا سکوت نابجای برخی نخبگان، مدیریت ناسالم دانشگاه آزاد، نحوه مواجهه با دولت مورد حمایت رهبری به‌خصوص در زمینه انتقاد از خطاها و... بود.

متن کامل اظهارات نمایندگان انجمن اسلامی مستقل، دفتر تحکیم وحدت، جنبش عدالتخواه دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان به نقل از سایت‌های این 4 اتحادیه دانشجویی در ادامه آمده است:

متن کامل سخنان نماينده اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل در محضر رهبر انقلاب

جنبش دانشجويي با تكرار 13 آبان، لانه جاسوسي براندازان را تسخير خواهد كرد

متن کامل سخنان مهدي طوسي نماينده اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل در محضر رهبر انقلاب به شرح زير است:

«من المؤمنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمهنم من قضي نحبه و منهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا»

عرض سلام و ادب و احترام دارم به پيشگاه مقدس حضرت ولي عصر(عج)، ارواح طيبه شهداي اسلام و امام راحل(ره) و آرزوي سلامتي و طول عمر پر برکت براي حضرتعالي. و خداوند متعال را سپاسگزارم که بار ديگر توفيق بهره مندي از فيض حضور متبرک شما را نصيب ما نمود.

رهبر عزيز و گرانقدر انقلاب

انتخابات بيست و دوم خرداد، حقيقتاً برگي زرين در تاريخ شکوهمند کشورمان بود و وحدت و اتفاق نظر مردم عزيز که در قالب مشارکت 40 ميليوني در انتخابات متبلور گشت، به عنوان پشتوانه عظيم نظام جمهوري اسلامي باقي خواهد ماند.

در خصوص تحليل و ارزيابي اين واقعه بزرگ و رخدادهاي حين و پس از آن تا کنون سخن بسيار گفته شده که در اين مجال اندک قصد پرداختن دوباره به آن را نداريم، لکن بايستي نکاتي را در اين باره يادآور شويم.

اول- بي شک مهمترين پيام حضور 85 درصدي مردم در پاي صندوق هاي رأي، رأي به اعتماد و کارآمدي نظام مردمسالاري ديني است و آنچه بيش از هر چيز در اين انتخابات اهميت داشت اين حضور بي نظير و غرور آفرين بوده است.

پر واضح است که مبناي تمام هجمه ها و حملات و توطئه ها که تحت عناوين مختلف صورت گرفت، خدشه دار نمودن و ضربه زدن به اين حضور 40 ميليوني است که مي تواند و بايد جهشي بزرگ در مسير متعالي انقلاب اسلامي و کشور ايجاد نمايد.

نظاره گر هستيم که در صحنه بين الملل از يک سو گفتمان نوين و نفوذ نرم افزاري جمهوري اسلامي مرزهاي سياسي را درنورديده و ملت هاي آزاديخواه و مستضعفين جهان به آن لبيک گفته اند و از سوي ديگر تمامي کشورهاي استکباري که منافع امپرياليستي خود را در خطر ديده اند به صف آرايي جدي در مقابل اين مقاومت جهاني و پرچمدار آن يعني ايران اسلامي پرداخته اند.

قطع به يقين اغتشاشات و ناآرامي هاي اخير نمايان کننده اوج سرمايه گذاري، برنامه ريزي و همه مايحتوي غرب بود که براي جنگ با ما به ميدان آورده بودند و البته ذليلانه عقب نشيني کردند.

دوم- در جريان انتخابات اخير و به خصوص پس از آن، اتفاقاتي رخ داد که يقيناً نگاه مردم و جريان دانشجويي را نسبت به برخي حوزه ها دچار تغييرات اساسي نمود. در اين ميان تأمل برانگيزترين نکته، نحوه حضور و مواجهه خواص و نخبگان با مسائل اخير است.

برخي خواص و به اصطلاح نخبگان، متأسفانه خود، طراح و پشتيبان اتفاقات غيرقانوني و ضد مردمي پس از انتخابات بودند و عالمانه چنين راهي را در مقابل رأي و اراده مردم برگزيدند. اين دسته از خواص که به حق بايستي ايشان را پيام آوران ديکتاتوري مدرن در تاريخ معاصر ناميد، از همه توان مالي، تبليغاتي و تشکيلاتي خود و همچنين هم افزايي با امکانات رسانه اي و تشکيلاتي دشمنان قسم خورده مردم ايران و جريانات ضد نظام براي انحراف انقلاب از مسير اصيل خود بهره برداري کرده و در اين راه از هيچ حربه اي دريغ نکردند.

اين دسته از خواص که از حمايت سران انگليس، امريکا و اسرائيل تا ائمه ي جماعات مسجد هاي ضرار برخوردار بوده و هستند، از همه تجربيات و حيله گري هاي جريان نفاق از صدر اسلام تا کنون استفاده کردند تا شايد زخمي عميق و کاري بر پيکر ملت ايران وارد آورند.

البته جنبش دانشجويي مسلمان عميقاً معتقد است که موسوي ها و خاتمي ها صرفاً تابلو و ويترين اين جريان در صحنه هستند و ريشه اصلي و فرماندهان واقعي آن در جاي ديگري قرار دارند.

همين جا صراحتاً اعلام مي کنيم که ماهيت و هويت فرماندهان آشوب براي جريان دانشجويي مسلمان، کاملاً عيان و آشکار است و در صورت لزوم پس از رسوا نمودن ايشان در نزد ملت، با تكرا واقعه 13 آبان اين بار لانه جاسوسي براندازان و ايادي داخلي امريکا و اسرائيل را تسخير خواهد كرد.

دسته دوم خواص، کساني هستند که علي رغم علم به حقيقت اتفاقات اخير سکوت اختيار کردند و عافيت طلبانه، کنج عزلت براي خود اختيار نموده و حتي از بر زبان آوردن حقيقت هم خودداري نمودند. اين دسته از خواص که کم هم نيستند، علي رغم اينکه سال ها از امکانات مادي و معنوي انقلاب بهره مند بودند، اکنون که زمان حضور و اعلام نظر و تلاش براي رفع مشکلات است، عرصه را خالي نموده و مشکلات کشور را صرفاً به نظاره نشسته اند. گناه اين دسته از خواص که با سکوت خود مهر تأييدي بر رفتار خاطيان زدند و با بي توجهي به مسائل، بستر ساز انحرافات مختلف شدند، اگر از عاملان جنايات بيشتر نباشد کمتر نيست.

دسته آخر، خواص و نخبگاني که با درک شرايط موجود به وظيفه ملي و ديني خويش عمل کردند و دِين خود را به مردم، انقلاب و بنيانگذار راحل آن ادا نمودند، ايشان به طور حتم پاسخ و ثمره رفتار صوابشان را خواهند ديد و ما دانشجويان نيز اين هوشمندي و بصيرت را ارج مي نهيم. سوم- نتيجه انتخابات اخير، حاکي از تمايل و اعتقاد اکثريت شهروندان جامعه به گفتمان عدالت و مبارزه با اشرافي گري، مفسدان اقتصادي، ويژه خواران و زياده خواهان است. اين پيام که در آراي 24 ميليوني مردم به رئيس‌جمهور منتخب ظهور و بروز نموده است، در حقيقت تکرار همان شعارهاي اساسي انقلاب اسلامي است که در کلام و منش امام راحل عظيم الشأن (ره) و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) متبلور گشته است و هر تحليلي غير از اين، انحراف از حقيقت و ظلم در حق رأي دهندگان خواهد بود.

در کنار اينکه حماسه 22 خرداد را غلبه جمهوري عدالت بر ديکتاتوري فساد مي دانيم، تأکيد مي کنيم که همچون گذشته پشتوانه و آراي مردمي همه رؤساي جمهور مادامي پابرجا و ثابت است که ايشان در خط امام (ره)، گفتمان انقلاب اسلامي و منويات ولايت فقيه حرکت کنند و آقاي احمدي‌نژاد که امروز علم اين حرکت را بر دوش دارد، نيز از اين اصل مستثني نيست.

چهارم- با شما سخن داريم من باب کابينه دهم، سخنان و توضيحات رئيس‌جمهور محترم دکتر احمدي‌نژاد را در خصوص انتخاب گزينه هاي معرفي شده از رسانه ي ملي شنيديم، بگذريم که بسياري از اين توجيهات را منطقي نيافتيم و برخلاف ادعاي ايشان، اينگونه انتخاب و طرد بدون حجت برخي نيروهاي ارزشي، متخصص و توانمند را نشأت گرفته از تأثيرپذيری ايشان از حلقه کردان، رحيمي و مشايي مي دانيم و ضمن اينکه به واسطه اين معلوم الحالان تا کنون دلخوري هاي زيادي براي مردم متدين و انقلابي ايران فراهم آمده است، اعلام مي نماييم که جنبش دانشجويي مسلمان که با هيچ فرد يا گروهي در پيگيري مطالبات مردم و رهبري عقد اخوت نبسته است.

از آن جايي که دانشجو، صريح و صادق هستيم، با اعتقاد به تکليف محوري خود بيان مي داريم که تا کنون تمام تلاش جريان دانشجويي بر آن بوده که دانشگاه آزاد را از چنگال مافياي زر و زور و تزوير خارج نمايد اما متأسفانه شاهد آن هستيم که از سوي رئيس‌جمهور محترم فردي براي تصدي وزارت علوم معرفي شده است که مافياي مذکور تمام قامت براي رأي آوري آن تلاش مي کند و اين مسأله به هيچ عنوان از جانب جريان دانشجويي مسلمان برتافته نمي شود.

پنجم- رهبر فرزانه انقلاب، در حالي که چندين جلسه از برگزاري محاکمه عوامل اغتشاشات اخير مي گذرد، متأسفانه شاهد اين بوده ايم که علي رغم اعترافات و اظهارات شنيده شده از سوي متهمين حاضر، هنوز رئوس اصلي اغتشاشات، به صحن دادگاه فراخوانده نشده اند. براي ما، اين سؤال پيش آمده است که اگر اظهارات اين آقايان يا بهتر بگوييم حمايت، تعريف و تمجيد دشمنان هميشگي امام و انقلاب از آنان صحيح است و بي دليل نيست، چرا عده اي که مدتي سکان اجرايي کشور را در دست داشتند در دادگاه براي پاسخگويي فراخوانده نمي شوند؟ و يا اگر اين اظهارات صحيح نيست چرا براي اعلام برائت آورده نمي شوند و يا چرا خود نمي آيند؟

آخر بنا بر کدامين منطق و اصل ارزشي تاکنون از بازجويي و پاسخگويي در پيشگاه انظار مردم مصون مانده اند؟ مگر احقاق حقوق حقه مردم از وظايف نظام مقدس ما که الگوي آن حکومت علوي است، نمي باشد؟ ترس ما از اين است که خداي ناکرده غرائض و يا مصلحت سنجي هاي خيالي اي در کار است که مانع احضار تهييج کننده گان اصلي مردم براي به بازي گرفتن و ايجاد شورش هاي غيرقانوني خياباني مي شود؟ چه شده که عده اي به راحتي آرامش، امنيت، اعتقادات و حتي حيثيت مردم را به بازي مي گيرند، و در هيچ محکمه اي هم براي پاسخگويي نمي آيند؟ لذا قاعدتاً، خواسته ما بر آن است که آقايان موسوي و خاتمي هم بايد به دادگاه بيايند.

ششم- رهبر عزيز انقلاب، قطع به يقين برخورد و مقابله با کج روي و فساد يکي از ارکان گفتمان انقلاب اسلامي است. در اين ميان نقش و جايگاه قوه قضائيه به عنوان پاسدار و نگهبان قانون نقشي بي بديل و انکار ناپذير مي باشد.

وجود استحکام و اراده مصمم در قوه قضائيه براي مقابله با فساد و قانون شکني اکنون به مطالبه اي عمومي و فراگير در کشور تبديل شده و مديريت جديد اين قوه بايستي با درک واقعي از شرايط جامعه و اين خواست مردمي، کمر همت به تحقق اين امر ببندد.

متأسفانه در چند سال گذشته و به‌ويژه ماه هاي اخير علي رغم تلاش هاي بسيار زياد صورت گرفته در دستگاه قضايي، شاهد مسامحه اين دستگاه با برخي دانه درشت ها و صاحبان قدرت و ثروت بوده ايم.

براي نمونه اي تازه قرباني شدن مجدد دوستانمان در دانشگاه هاي شيراز و نمونه بسيار مهم ديگري که بارها به آن اشاره شده، بحث مديريت دانشگاه آزاد، که روشن شدن وضعيت اتهامات و ابهامات فراوان موجود، ديگر ظاهراً به آرزويي دست نيافتني براي دانشجويان تبديل شده است.

سؤال اينجاست که مگر چه قدرتي در ساختار مديريتي دانشگاه آزاد نهفته است و يا حلقه بسته هيئت امناي آن چه ميزان نفوذ دارند که تحقيق و تفحص مجلس از آن نمي تواند ره به جايي ببرد؟ چرا شوراي عالي انقلاب فرهنگي اراده و توان مقابله با آن را ندارد؟ چرا دستگاه قضايي پيگير امور مربوط به آن نيست؟

چرا با وجود پيگيري مستمر دانشگاهيان و نخبگان همچنان به وضعيت اساسنامه دانشگاه آزاد رسيدگي نمي شود؟ چرا و بنا بر کدامين حجت بخشي از بيت المال مردم صرفاً در جهت منافع حلقه اي محدود به تاراج مي رود؟ چرا قانون شکني ها در اين دانشگاه تا حدي ادامه پيدا مي کند که در روزهاي اخير اخباري مبني بر سرمايه گذاري و نقش مديريت دانشگاه آزاد در اغتشاشات پس از انتخابات، هم به گوش مي رسد؟

اما هفتم- يکي از مواردي که به نظر مي رسد محل بازگو کردن آن در محضر حضرتعالي است، فجايع کوي دانشگاه تهران و تعرض و هتک حرمت حريم دانشگاه و دانشگاهيان است.

بر کسي پوشيده نيست که نسبت نظام جمهوري اسلامي و رهبري با دانشگاه و دانشجويان رابطه اي عميق و بي پيرايه مي باشد. ما به جد معتقديم تعرض به حريم مقدس دانشگاه جز از دست بدخواهان، منافقان و دشمنان داخلي نظام بر نمي آيد و شواهد امر هم حاکي از همين موضوع است.

چه اينکه سود و منفعت فاجعه کوي دانشگاه جز به جيب مخالفان و دشمنان نرفت و آنچه در اين ميان صدمه ديد حقانيت نظام است.

فاجعه کوي دانشگاه که به اعتقاد ما فازي ديگر از پروژه براندازي و حوادث پس از انتخابات اخير بود، سندي محکم بر مظلوميت نظام جمهوري اسلامي و نيروهاي انقلابي است، لکن به نظر مي رسد که افراد يا گروه هايي که مرتکب اين فجايع شده اند، متصل به همان ريشه هاي اصلي وقايع اخيرند که البته براي خود در برابر قانون حق کاپيتولاسيون قائل اند!

از حضرتعالي مجدانه استدعا داريم با توجه به تجربه تکراري اين سناريوي نخ نما شده در تيرماه سال 78، دستور فرمائيد تا ضمن معرفي علل و عوامل اصلي اينگونه حرکات که احساسات دانشجويان و دانشگاهيان -به‌ويژه جوانان متدين و حزب اللهي- را جريحه دار مي کند برخورد ويژه اي انجام پذيرد.

و آخر- اي سيد و اي مولاي ما، فرزندان شما در اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل خطبه هاي شيواي شما در 29 خرداد را با گوش جان شنيدند و از داغي که منافقان بر دل شما گذاردند، سوختند و شرمسارند از اينکه باز هم تنها حضرتعالي سپر بلاي انقلاب شديد و حق شما را آنگونه که بايد ادا نکردند.

اما نسلي که امروز بسيار محکمتر از نسل هاي اول و دوم پاي آرمان هاي اين نظام ايستاده است در همين جا با حضرتعالي وعده و بيعت مي کنند که بدانيد هم چون مولايشان زير بار بدعت ها نمي روند و تا آخرين ذره از وجود خود، از جايگاه الهي ولايت مطلقه فقيه پاسداري و حضانت خواهند نمود و آرزويي جز شهادت در رکاب شما ندارند و با اشارتي از سوي حضرتعالي طومار بدخواهان را در هم مي پيچند و فرياد بر مي آورند «لبيک يا خامنه اي».

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته

متن کامل سخنان نماينده دفتر تحکيم وحدت در محضر رهبر انقلاب اسلامي

دفتر تحکيم وحدت خواستار رسيدگي قضايي و برخورد قاطع با مهدي هاشمي و جاسبي است

دفتر تحکيم وحدت نظر به اعترافات صريح عوامل دستگير شده مبني بر نقش افرادي مانند مهدي هاشمي و عبدالله جاسبي در ساماندهي آشوب­ها و پشتيباني مالي از آن و با توجه به تخلفات بي­شمار رياست غيرقانوني دانشگاه آزاد كه شهره خاص و عام است خواستار رسيدگي قضايي به اتهامات اين عوامل اصلي و برخورد قاطع و بي­مسامحه با آنان است.

متن کامل سخنان زهرا احمدي دبير روابط عمومي فتر تحکيم وحدت، در مراسم ديدار جمعي از دانشجويان با رهبر انقلاب انقلاب بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

رب اشرح لي صدري و يسر لي امري واحلل عقده من لساني يفقهوا قولي

با عرض سلام خدمت رهبر عزيز، عرايض خود را در 3 بخش به سمع و نظر حضرتعالي و حضار محترم مي رساند.

1- عليرغم رويکرد انقلابي و عدالتخواهانه دانشجويان و قاطبه مردم در 30 سال گذشته متاسفانه بي‌توجهي مسئولين به اين پتانسيل بي‌نظير موجب شد تا عده‌اي از عتيقه‌هاي سياسي در کشور جاي دلسوزان واقعي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي را گرفته و دانشگاه و جامعه را بستري براي رفتارهاي ليبرالي خود قرار دهند. بي‌شک نقش اين افراد و بي درايتي مسئولين آموزش عالي و دستگاه‌هاي امنيتي، مي‌بايست به عنوان عواملي موثر در رخداد حوادث دلخراش اخير در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گيرد. عدم برخورد قاطع نسبت به بي قانوني‌هاي صورت گرفته در حوادث مشابه گذشته و عدم اصلاح قوانين و همچنين افت سطح آگاهي‌هاي سياسي دانشجويان ناشي از فقدان کرسي‌هاي آزاد انديشي باعث تکرار حوادثي از اين قبيل گرديد.

از سوي ديگر يكي از مسائلي كه در جريان وقايع اخير بيش از پيش خود را نشان داد، پوشش اخبار و مطالبات دانشجويي از طريق رسانه‌هاي بيگانه و بزرگنمايي حوادث و مصادره به مطلوب آن است كه اين موضوع ناشي از عدم انعكاس اين مسائل توسط رسانه‌هاي داخلي و به‌ويژه رسانه ملي است. در مقابل رسانه‌هاي خارجي تنها با القاي تحليل‌هاي خود در کنار انعکاس اخبار سانسور شده داخلي سعي در راه اندازي و دامن زدن به اغتشاشات را داشتند. آيا در چنين شرايطي بهتر نيست پيش از پوشش اين اخبار توسط رسانه‌هاي بيگانه و مطرح شدن آنان به عنوان بلندگوي مطالبات دانشجويي و بالا رفتن آنان از نردبام اين مطالبات در جهت منافع خويش، مطالبات به حق دانشجويي از طريق رسانه داخلي بازتاب داده شود تا هم در صورت پايمال شدن حقوق، احقاق حق دانشجويان از طريق مجاري صحيح انجام گرفته و هم زمينه شانتاژ و سوء استفاده دشمن از بين برود؟

انتخابات اخير همانگونه که حضرتعالي در مورد آن فرموديد، صحنه آزمايش بسياري از نخبگان، مسئولين و عموم مردم بود و آن گروهي که پيروز اين امتحان بزرگ بوده و خواهد بود، عموم ملت شريف ايران بودند. در اين ميان، با توجه به حجم بالا و سرعت زياد وقايع، مي‌توان اين حوادث را حرکتي برنامه‌ريزي شده از سوي دشمنان انقلاب در خارج از کشور و دشمنان داخلي و جاهلان دانست. دفتر تحکيم وحدت نظر به اعترافات صريح عوامل دستگير شده مبني بر نقش افرادي مانند مهدي هاشمي و عبدالله جاسبي در ساماندهي آشوب‌ها و پشتيباني مالي از آن و با توجه به تخلفات بي‌شمار رياست غيرقانوني دانشگاه آزاد كه شهره خاص و عام است خواستار رسيدگي قضايي به اتهامات اين عوامل اصلي و برخورد قاطع و بي‌مسامحه با آنان است.

از حوادث دلخراش رخ داده در فضاي بعد از انتخابات ماجراي کوي دانشگاه تهران و حوادث مشابه در چند دانشگاه ديگر کشور است. بي‌توجهي مسئولين آموزش عالي به امنيت خوابگاه‌هاي دانشجويي و آموزش نيروهاي امنيتي و همچنين برنامه‌ريزي منسجم و حساب شده گروهک‌هاي معاند در داخل کشور از يکسو و همچنين کمبود آگاهي‌هاي سياسي در ميان دانشجويان موجب شد تا شاهد تکرار تلخ حوادث سال سال 78 کوي باشيم. علاوه بر اين در برهه زماني پس از انتخابات شاهد شبهه افکني‌هاي بسياري از سوي جريان‌هاي افراطي از جمله در مورد حمايت رهبري از دولت بوديم.

در اين بين، برداشت مجموعه دفتر تحکيم در مورد حمايت جنابعالي از دولت نهم و دهم، آن است كه نوع حمايت جنابعالي از اين دولت همانند حمايت شما از همه دولت‌هاي پيشين و اساساً از جنس حمايت رهبري از دولت‌هاست؛ هرچند كه با توجه به احياء گفتمان انقلاب اسلامي و تاكيد بر آن در اين دولت، حمايت قاطع حضرتعالي از اين رويكرد نيز طبيعي به نظر مي‌رسد، ليكن عده‌اي سعي دارند تا اين حمايت را حمايتي مطلق و بي چون و چرا جلوه دهند و از اين رهگذر سوء تدبيرها و سوء عملكردهاي احتمالي دولت را، به پاي رهبري معظم بگذارند. بي‌ترديد روشنگري حضرتعالي در مورد اين مساله مانع از سوء برداشت‌ها و سوء استفاده‌ها در اين زمينه خواهد گرديد.

2- با گذشت 3 دهه از انقلاب اسلامي و ورود به دهه چهارم، همچنان، تفکر غرب، آبشخور بخش قابل توجهي از اعضاي هيات علمي دانشگاههاي ماست و دانشجوى علوم انسانى در دوران تحصيل، کتاب هاى 100 سال پيش غرب را مطالعه مي‌كند، نمي‌توان انتظار نتيجه‌اي جز توليد افرادي ضد انقلاب به دست وزارتخانه انقلاب را داشت. چگونه مي‌توان از دانشگاه اسلامي و وحدت حوزه و دانشگاه دم زد، در حالي که يک رژيم خودمختار در درون دانشگاه‌ها شکل گرفته که بي‌تاثير از تغيير دولت‌ها و سياست‌ها، همچنان سعي بر حفظ رويکردهاي غربي دارد در عين حالي که بازنشستگي اساتيد را در بوق و کرنا مي‌کنند، خود با اعمال نوعي آپارتايد علمي، معدود اساتيد معتقد و جوانان نخبه انقلابي را از دستيابي به کرسي‌هاي دانشگاهي محروم مي‌سازند، به نحوي که شاهديم هم‌اکنون شرط عبور از آزمون‌هاي شفاهي و رسيدن به مدارج علمي عالي، به‌ويژه در علوم انساني، پذيرش تفکرات سکولار است. آيا وزارت جديد علوم براي در هم شکستن قدرت مطلقه اين گروه تنگ‌نظر و مدعي آزادي بيان راهکاري انديشيده شده است؟

با توجه به آنکه در سال‌هاي اوليه انقلاب ماموريت اصلاح فرهنگي دانشگاهها و جامعه به جوانان دانشجو و به‌ويژه دفتر تحکيم وحدت سپرده شد و در قالب شوراي عالي انقلاب فرهنگي تبلور يافت و نظر به آنکه اين شورا با گذشت سي سال با پيچيده‌تر شدن لايه‌هاي بوروکراتيک، کارکرد انقلابي خود را از دست داده و دچار مصلحت انديشي و محافظه‌کاري شده است به نحوي که در مساله روشني چون اصلاح دانشگاه آزاد کارآمدي لازم را ندارد لذا لازم است در راستاي اين انقلاب فرهنگي نوين با شکستن پوسته‌هاي بوروکراتيک و دولتي تدبيري اتخاذ شود تا مقوله سياستگذاري عرصه فرهنگ به نخبگان جوان دانشجو واگذار گردد تا شايد روحي تازه در اين پيکره مهم و حياتي دميده شده و کارآمدي لازم را بازيابد.

مساله مهم ديگري که در حوزه فرهنگي کشور مغفول مانده است مساله زنان، تعريف و تبيين جايگاه زن در اجتماع و تبيين حقوق زنان از منظر فقهي و بازنگري اين مساله و همچنين هموار کردن مسير رشد زنان در جامعه مي‌باشد. هرچند که اين نگاه برآمده از اسلام ناب، تفاوت قابل ملاحظه‌اي با نگاه فمنيستي غربي دارد.

دفتر تحکيم وحدت با توجه به اصل شايسته‌سالاري، ديدگاه جنسيتي برخي مديران در نظام جمهوري اسلامي را برخلاف انديشه‎هاي امام دانسته و خواهان تبيين انديشه‌هاي حضرت امام درباره نقش زنان در جامعه مي‌باشد.

3- در حوزه ديپلماسي بايد بر سياست نه شرقي نه غربي امام راحل به عنوان رکن رکين سياست خارجي تاکيد کرد. اهميت اين موضوع به خصوص در وقايع پس از انتخابات که طي آن دولت مکار انگليس از هيچ کوششي جهت ضربه زدن بر پيکره نظام اسلامي فروگذار نکرد و امريکاي جنايتکار سعي در تشويق اغتشاشگران داشت بيش از پيش روشن مي‌شود. آيا با توجه به دشمني‌هاي آشکار انگليس، وقت آن نرسيده است که سفارتخانه اين کشور تعطيل، سفير اين کشور اخراج و باغ قلهک که در تصرف اين روباه پير است بازپس گرفته شود؟ تجربه 30 سال فعاليت ديپلماتيک نشان از آن دارد که اصولاً ارتباط نزديك با ابرقدرت‌ها چه آن دولت تمايلات چپ و چه تمايلات راست داشته باشد، براي هيچ كشوري، هيچ‌گونه خيري در بر نخواهد داشت. البته اين مساله به هيچ وجه منافي روابط ديپلماتيک به‌جا و موثر نبوده بلکه در برقراري روابط با ساير كشورها بايد با رويك

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.